Новий лист Міністерства
освіти і науки щодо навчально-виховного процесу у початковій школі
Шановні колеги! Звертаємо вашу увагу на те, що Міністерством освіти і науки
надано роз'яснення щодо організації навчально-виховного процесу у початковій
школі. Відповідний лист підписаний заступником міністра освіти Павлом
Хобзеєм. (Лист МОН України від 06.09.2016 № 1/9-464 "Щодо
надання деяких роз"яснень в організації навчально-виховного процесу у
початковій школі")
Зокрема, у відомстві
зазначають, що, результати навчальних досягнень учнів не озвучуються в класі та
на батьківських зборах і така інформація стосується тільки
вчителя-учня-батьків.
На уроках у всіх класах
початкової школи учитель має озвучувати тільки вербальну оцінку роботи учня на
уроці. Це має робитися з детальним поясненням досягнень дитини і доброзичливими
порадами щодо того, як можна їх покращити у подальшому.
Натомість оцінка в балах, що
відповідає озвученій учителем на уроці вербальній оцінці, ставиться в щоденник
учня на перерві або після уроку.
На батьківських зборах
інформація про бали, які одержують учні на уроках, не озвучується, а за умови
запиту батьків готується у письмовому вигляді індивідуально для кожної родини.
В інших випадках озвучується у індивідуальній бесіді з батьками.
Таким чином, зазначають у
Міносвіти, під час оцінювання навчальних досягнень учнів акцент зміщується з
«навчання для одержання високих балів, гарних оцінок» на «навчання для
одержання якісної освіти».
З цією ж метою навчальним
закладам необхідно відмовитись від вибудовування рейтингів навчальних досягнень
учнів одного класу, або класів на паралелі для оприлюднення у класі, на батьківських
зборах. Така інформація може використовуватись вчителями виключно для
методичної роботи з метою підвищення ефективності навчального процесу.
Також у відомстві повідомляють,
що потреба у роз’ясненні положення методичних рекомендацій про перевірку письмових
робіт в адаптаційний період навчання в 1 класі ручкою не з червоною пастою, а
іншого кольору викликана тим, що вчителі початкової школи часто користуються
для перевірок ручками двох кольорів – з червоною пастою для позначення помилок
і зеленою – для позначення правильно написаних букв, їх елементів, слів тощо.
«Звертаємо увагу, що саме для
забезпечення можливості застосування такого ефективного прийому перевірки у
методичних рекомендаціях зазначено, що в зошитах, а також у щоденниках можна
використовувати колір ручки за вибором вчителя. Тож учитель може самостійно
прийняти рішення про вибір кольору ручки для перевірок і оцінювання письмових
робіт та фіксації у щоденниках або обговорити це питання з учнями, батьками і
прийняти спільне рішення», - йдеться у роз'ясненнях Міносвіти щодо організації
навчально-виховного процесу у початковій школі.
Також у відомстві повідомили,
що міністерством готується проект наказу «Про затвердження Змін до Інструкції
щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних
закладів», який буде подано на державну реєстрацію до Міністерства юстиції
України.
Джерело