Методист ІМЦ Луцак Г.П., директор школи-ліцею Пасічна Г.М., заступники
Партей Р.П. і Гуцуляк Т.В. повернулася з Фінляндії. Метою освітньої
поїздки було проходження наукового стажування для опанування проектного
підходу в організації навчального процесу у закладах освіти Фінляндії у
поєднанні з інтенсивним вивченням англійської мови в
Західно-Фінлянському Коледжі у міжнаціональному мультикультурному
середовищі з використанням активних комунікаційних методик та пізнанням
культури Фінляндії. Програма була дуже насичена. Ми мали змогу
відвідати різноманітні уроки, пізнати специфіку системи європейської
освіти.
Щодня проводилися заняття викладачами – носіями мови.
Навчання відбувалося у невимушеній атмосфері. Викладачі застосовували
сучасні методики навчання. За результатами навчання ми отримали
сертифікати про те, що пройшли стажування у вигляді 108 годин
аудиторних занять та самостійної роботи.
Під час проекту ми
відвідали ряд освітніх заходів. У мерії м. Гуйттінен (Фінляндія) мали
зустріч з представником відділу освіти, яка цікаво і ґрунтовно
розповіла нам про систему фінської освіти, специфіку навчання учнів
різновікових категорій, систему оцінювання, мотивацію вчителів та учнів
тощо. Впродовж тижня ми знайомилися із роботою дитячих садків,
початкової школи, гімназії, мали візит і до Університету прикладних наук
Сатакунти.
Слід зазначити, що важливу роль у навчальному процесі
фінської освіти відіграють такі принципи як креативність, повага до
людської гідності, можливість проявити себе як творчу особистість.
Головне завдання вчителя-модератора – залучити дітей до комунікації
бути впевненим під час дискусії, адже важлива відповідь кожного в
обговоренні. Зв’язки між учнем і вчителем, вчителем і адміністрацією
побудовані на довірі і партнерстві.
Демократичні компетентності
є функціональними основами навчання та виховання. На уроках особлива
увага звертається на розвиток таких демократичних навичок та вмінь як:
автономне навчання, аналітичне та критичне мислення, вміння слухати та
спостерігати, працювати в команді, вирішувати проблеми. А головне -
показати учням практичне застосування набутих знань і життєвих навичок.
Численні експерименти та досліди, проведені в міні-лабораторіях,
формують життєві компетенції майбутнього покоління.
Окрім
навчання, ми побували в багатьох дивовижних куточках Фінляндії, Литви
та Естонії. Побачили чимало вражаючого й цікавого, зокрема ознайомитись з
культурою міст Таллін, Гуйттінен, Гельсінкі, Турку, Тампере. Кожне
місто вражало своєю колоритною архітектурою.
Ця освітня
подорож була незабутньою для нас! Дякуємо за підтримку міської ради та
управління освіти м. Коломиї, Інституту міжнародної академічної та
наукової співпраці за цікаву та змістовну подорож.
«Правильно поставленим трудове виховання можна вважати лише тоді, коли діти братимуться за працю охоче, як за гру» О. Усова
7
листопада в НВК Іст. №20 «Світлячок» вихователь-методист Палагнюк Г.А.
провела інтерактивну ділову гру із вихователями «Творча атмосфера для
виховання працьовитості». Мета якої була сприяти підвищенню рівня
професійної майстерності педагогів. Спонукати до творчого самовираження
та самовдосконалення.
02 листопада 2017 року на базі Коломийського дошкільного навчального
закладу № 19 «Ромашка» відбувся міський семінар-практикум для педагогів
та батьків на тему «Виховання характеру дітей». Метою семінару було
привернути увагу громадськості до проблеми виховання характеру.
Навчання
проводили американські викладачі-тренери: професор психології із
Даласа, штату Техас (США), заступник директора програми «Character
International», доктор психологічних наук Джон Кук та засновник програми
«Виховання характеру у дітей», виконавчий директор «Character
International Inc.» Чарлз Ландрет. Переклад здійснювала Ольга Шершук.
У
роботі семінару взяли участь методист обласного інституту
післядипломної педагогічної освіти Наталія Бабій та методист
інформаційно-методичного управління освіти Марія Отрощенко.
На
семінарі розглядались питання виховання характеру та формування
цінностей у дітей на сучасному етапі, а також відбулася презентація
книги Лінди Ландрет «Виховання характеру у дітей».
Впродовж
роботи семінару-практикуму відбувався жвавий діалог між тренерами та
учасниками семінару. У залі панувала тепла й невимушена атмосфера.
На завершення роботи семінару всі учасники отримали в дарунок книгу Лінди Ландрет «Виховання характеру у дітей».
Листопад традиційно розпочинає період учнівських олімпіад з навчальних
предметів. 2 листопада 2017 року розпочався ІІ етап Всеукраїнських
учнівських олімпіад із базових дисциплін. Це важливий змагальний виклик для найталановитіших учнів шкіл міста Коломиї, який вони гідно й з успіхом з року в рік приймають. Першими розпочали боротьбу 24
знавці польської мови, 20 - екології та 46 – історії.
Загалом у
олімпіадах візьмуть участь 725 учнів загальноосвітніх навчальних закладів
м.Коломиї - переможці шкільного етапу. В інтелектуальних змаганнях
визначаться найсильніші. Їм і представляти місто на ІІІ (обласному)
етапі .
Відповідно
до Програми розвитку освіти Івано-Франківщини на 2016-2023 роки, з
метою пошуку, підтримки й розвитку творчого потенціалу обдарованої
молоді, 04-05 листопада 2017 р. було відряджено команду НВК №9
«Школа-природничо-математичний ліцей» «Декарт» на обласний турнір юних
фізиків. За підсумками турніру, учасники команди посіли ІІ місце.
Склад команди «Декарт»:
Кучірка Олег Андрійович, учень 11-го класу навчально-виховного комплексу №9 «Школа-природничо-математичний ліцей»;
Геник Христина Богданівна, учениця 10-го класу навчально-виховного комплексу № 9 «Школа-природничо-математичний ліцей»;
Живачук Олександр Васильович, учень 10-го класу навчально-виховного комплексу №9 «Школа-природничо-математичний ліцей»;
Триф’янчин Дарія Мирославівна, учениця 10-го класу навчально-виховного комплексу №9 «Школа-природничо-математичний ліцей»;
Мельничук Роман Васильович, учень 11-го класу навчально-виховного комплексу №9 «Школа-природничо-математичний ліцей»;
Волкова Євгенія Костянтинівна, учениця 9-го класу навчально-виховного комплексу №9 «Школа-природничо-математичний ліцей».
Висловлюємо
щиру подяку керівникам команди – Гургулі Галині Ярославівні та Волинській Надії Василівні, вчителям фізики навчально-виховного комплексу № 9 «Школа-природничо-математичний
ліцей» за якісну підготовку учасників команди.
Бажаємо юним фізикам та їхньому керівнику нових перемог!