23 квітня до Всеукраїнського дня психолога на базі Коломийського
педагогічного коледжу було проведено лекцію з елементами тренінгу:
"Психологічні аспекти впровадження інклюзивної освіти в Україні. Соціальна
інклюзія. Освітнє середовище для дітей з особливими освітніми потребами."
Під час заходу учасники визначили
актуальність потреби соціалізації дітей з вадами психофізичного розвитку і
з'ясували суть, мету та основні принципи інклюзивного навчання. Провели аналіз
стану інклюзивної освіти в Україні на основі досліджень "Європейської
дослідницької організації (ERA)". Проаналізували результати досліджень в
закладах освіти м. Коломиї (3-4-ті класи ЗОШ №8 та Природничо-математичного
ліцею) на предмет ставлення дітей до їх однолітків з особливими потребами.
Прийшли до висновку, що освітнє середовище не готове до взаємодії з дітьми з
вадами розвитку та про необхідність просвітницької роботи з метою підготувати
середовище до толерантного сприйняття дітей з обмеженими можливостями.
В практичній частині була проведена вправа "Акваріум" з метою
продемонструвати, яка роль вчителя як керівника та організатора в процесі
інклюзивної освіти, та які проблеми та ризики можуть виникнути в роботі з
дітьми з особливими потребами. Спостерігачі висловлювали свої думки з приводу
побаченого, аналізували і коментували дії та ролі учасників.
На завершення визначили пріоритетні завдання психологічного супроводу
інклюзивного навчання та переглянули короткометражний фільм "Казка про
Соловейка з одним крилом".
Щиро дякуємо Людмилі Прокопів (викладач психології,
Кандидат психологічних наук, сертифікований тренер Нової української школи) за
розкриття важливих питань інклюзивного навчання |