Методист ІМЦ Луцак Г.П., директор школи-ліцею Пасічна Г.М., заступники
Партей Р.П. і Гуцуляк Т.В. повернулася з Фінляндії. Метою освітньої
поїздки було проходження наукового стажування для опанування проектного
підходу в організації навчального процесу у закладах освіти Фінляндії у
поєднанні з інтенсивним вивченням англійської мови в
Західно-Фінлянському Коледжі у міжнаціональному мультикультурному
середовищі з використанням активних комунікаційних методик та пізнанням
культури Фінляндії. Програма була дуже насичена. Ми мали змогу
відвідати різноманітні уроки, пізнати специфіку системи європейської
освіти.
Щодня проводилися заняття викладачами – носіями мови.
Навчання відбувалося у невимушеній атмосфері. Викладачі застосовували
сучасні методики навчання. За результатами навчання ми отримали
сертифікати про те, що пройшли стажування у вигляді 108 годин
аудиторних занять та самостійної роботи.
Під час проекту ми
відвідали ряд освітніх заходів. У мерії м. Гуйттінен (Фінляндія) мали
зустріч з представником відділу освіти, яка цікаво і ґрунтовно
розповіла нам про систему фінської освіти, специфіку навчання учнів
різновікових категорій, систему оцінювання, мотивацію вчителів та учнів
тощо. Впродовж тижня ми знайомилися із роботою дитячих садків,
початкової школи, гімназії, мали візит і до Університету прикладних наук
Сатакунти.
Слід зазначити, що важливу роль у навчальному процесі
фінської освіти відіграють такі принципи як креативність, повага до
людської гідності, можливість проявити себе як творчу особистість.
Головне завдання вчителя-модератора – залучити дітей до комунікації
бути впевненим під час дискусії, адже важлива відповідь кожного в
обговоренні. Зв’язки між учнем і вчителем, вчителем і адміністрацією
побудовані на довірі і партнерстві.
Демократичні компетентності
є функціональними основами навчання та виховання. На уроках особлива
увага звертається на розвиток таких демократичних навичок та вмінь як:
автономне навчання, аналітичне та критичне мислення, вміння слухати та
спостерігати, працювати в команді, вирішувати проблеми. А головне -
показати учням практичне застосування набутих знань і життєвих навичок.
Численні експерименти та досліди, проведені в міні-лабораторіях,
формують життєві компетенції майбутнього покоління.
Окрім
навчання, ми побували в багатьох дивовижних куточках Фінляндії, Литви
та Естонії. Побачили чимало вражаючого й цікавого, зокрема ознайомитись з
культурою міст Таллін, Гуйттінен, Гельсінкі, Турку, Тампере. Кожне
місто вражало своєю колоритною архітектурою.
Ця освітня
подорож була незабутньою для нас! Дякуємо за підтримку міської ради та
управління освіти м. Коломиї, Інституту міжнародної академічної та
наукової співпраці за цікаву та змістовну подорож.