Відома багатьом учасникам олімпіади з інформатики крилата фраза: «Я не
знаю, як розв’язувати задачі. Я лише знаю, що після того, як розв’язати їх
багато, то починаєш це робити краще, починаєш краще бачити можливі підходи
до розв’язання задач, починаєш краще їх відчувати» Відповідь на запитання
«Як розв’язати задачу?», особливо, якщо це олімпіадна задача, не завжди
лежить на поверхні, тому що її пошук є творчим процесом. І єдиного підходу
до таких задач знайти неможливо, але, як показує практика, є ряд методів та
прийомів, використання яких допомагає навчитися розв’язувати задачі. Отже,
щоб навчитися розв’язувати задачі, потрібно розібратися в тому, що таке
задача, як вона побудована, із яких частин складається умова, які
інструменти можна використати для її розв’язання.
12 січня 2018 року на базі Коломийської гімназії ім. М. Грушевського
відбувся тренувальний збір учасників ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської
олімпіади з інформатики. Урок проводив спеціально запрошений гість,
колишній учень гімназії Данило Мочернюк – студент ІІ курсу факультету
прикладної математики Львівського національного університету ім. І. Франка,
учасник півфіналу чемпіонату світу з програмування, автор завдань ІІ етапу
олімпіади з інформатики для учнів у Львівській області. Школярі
розв’язували завдання підвищеної складності, а потім проаналізували разом з
тренером хід вирішення кожної задачі.
Учасники мали змогу поспілкуватися з досвідченим програмістом, який
розповів про стратегію участі у змаганнях, способи самопідготовки та
вдосконалення своїх вмінь і навичок.
|