Вітаю Вас Гість!
Субота, 21.12.2024, 15:47
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
[ Нові повідомленняУчасникиПравила форумуПошукRSS ]

Статистика

Форма входу

  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Вади мовлення у дітей 6-річного віку
АдміністраторДата: Субота, 16.02.2013, 17:02 | Сообщение # 1
kolosvita

Група: Адміністратори
Повідомолень: 147
Нагороди: 1
Статус: Offline
Вади мовлення у дітей 6-річного віку

Завідувач логопедичним пунктом Селезінка Л. Я.


Шановні батьки,

У житті ваших дітей наступає важливий і відповідальний етап – початок навчання у школі. Для того, щоб учні виросли правильно і різносторонньо сформованими, їхні навчальні і пізнавальні здібності повинні бути добре розвинуті. Одним з найважливіших елементів розвитку є мова. Якщо мова дитини чиста, правильна, вона вільно спілкується з оточуючими – ваша дитина зможе успішно навчатися, а розлади мовлення можуть привести до проблем у навчанні і спілкуванні.

Мовлення дитини має бути сформованим до п’яти років. Але часто зустрічаються порушення: заїкання, неправильна вимова звуків, шепелявість. Дефекти звуковимови обов’язково приводять до помилок при письмі.
Буває, що дитина вміє вимовляти правильно ізольований звук (напр. «ш»), але в слова пропускає його або замінює. (шапка – сапка).
Інколи дитина не може вимовляти звуки (ш, ж, ч, щ, р), бо у неї «пришита під’язикова вуздечка», в’ялий язик і вона не може його підняти вверх. Щоб перевірити це – попросіть дитину облизати верхню губу.
Проблемою є і заїкання.
Тому, шановні батьки, не перевантажуйте дітей у букварному періоді. Будьте терплячими, не нервуйте і не підганяйте дітей. Постійно стежте за правильністю мовлення дітей. Своєчасно виправляйте граматичні помилки, але не втручайтесь у дитячі розповіді. Спочатку вислухайте дитину, а потім виправляйте помилку.
Надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвої вади. Помічником у вирішенні цієї проблеми для ваших дітей стане логопед.

У Коломиї завдяки старанням міського управління освіти, працюють логопедичні групи при садках і логопедичні пункти:
- при ЗОШ № 4, куди також повинні звертатися учні ЗОШ № 3. Вчитель-логопед Гнатюк Тетяна Борисівна.
- у природничо-математичному ліцеї (ЗОШ № 9), куди можуть звертатися учні ЗОШ № 8 та навчального комплексу № 20. Вчитель-логопед – Селезінка Леся Ярославівна.
- при ЗОШ № 5 - № 6, куди можуть звертатися учні ЗОШ № 7. Вчитель-логопед – Федчак Ірина Миколаївна.
Планується створення логопедичного пункту при ЗОШ № 2 - № 1, до якого будуть належати учні ЗОШ № 10.
Кожний учитель-логопед може залучати на свої заняття 25-30 дітей.

На протязі вересня 2009 р. нами обстежені всі учні молодших класів шкіл міста. Вчителі отримали інформацію, кому потрібна логопедична допомога. Ми роздали дітям візитки, де вказано, куди і коли батьки можуть звернутися за консультацією.

Звичайно, всіх дітей одночасно ми не зможемо залучити на заняття. Але діти виправляються. Одним потрібно 1-2 місяці, іншим – навіть кілька років. На звільнені місця по черзі всі бажаючі зможуть відвідувати заняття.

Заняття по виправленню вад мовлення проводяться у позаурочний час за відповідним розкладом. Не менше двох занять в тиждень. Заняття проводяться в групах по 4-5 учнів. Не слід пропускати заняття без поважної причини, бо процес постановки звуків досить складний, дітям властиво забувати і після пропущених занять витрачається багато часу на відновлення вже зробленої роботи.

Батьківська допомога, яка буде полягати у спільному виконанні з дитиною домашніх завдань, для формування правильної звуковимови та граматичної сторони мовлення, дуже важлива. Раджу вчити дітей за допомогою ігор. Мовленнєва гра при вмілому керівництві, може лінивого зробити працьовитим, невмілого – майстром, незнайку – знайкою.

Враховуючи постійні скарги батьків на нестачу часу для занять, хочу порекомендувати використовувати для спілкування та навчання час, який витрачається на дорогу школу, гуртки чи спільні прогулянки.
Саме під час цих щоденних пересувань, по-перше, можна зайнятись розвитком моторики та уваги дитини, запропонувавши їй рухатись лише бровками та перестрибувати через незначні перешкоди. По-друге, з’являється можливість по дорозі грати в мовленнєві ігри:

Упорядкувала ігри завідувач логопедичним пунктом м. Івано-Франківськ Кудярська Т. Р.


“Спіймай спільний звук”.
Дорослий промовляє ряд слів або невеликий віршований твір. Завданням дитини є визначити спільний звук та його місце у визначених словах. Наприклад:

· Мама, мак, мило, морозиво, магазин, миша – [м].
· Сова, сорока, Олександр, весна, сало, овес – [с].
· Ромашки рвати ми ходили
Над річкою в рясній траві.
І раптом равлика зустріли
Із ріжками на голові. – [р].

“Зміни слово”.
Дорослий промовляє слово, дитина відтворює його вимову. Згодом слід дати чіткі вказівки як саме змінити слово.
Наприклад: сом – заміни [о] на [а] - сам; [а] на [і] - сім; [м] на [к] - сік; [с] на [р] - рік; [к] на [в] - рів тощо.

“Визнач перший (останній) звук”.
Дорослий промовляє слова. Завдання дитини чітко повторити їх по одному та визначити перший (останній) звук у словах.

"Я знаю п’ять назв.”
Дорослий та дитина по черзі називають по п”ять назв певної групи предметів чи істот. Наприклад: ”Я знаю п´ять назв тварин: ведмідь, лисиця, заєць, вовк та білка.” Виграє той, хто швидко назве правильно всі назви.

“Нескінченний ланцюжок”.
Дорослий називає будь-яке слово. Завдання дитини назвати наступне, щоб воно починалося на останній звук попереднього слова. Наприклад: око-Оля-якір-риба...

“Спіймай слово” .
Дорослий називає по черзі звуки задуманого слова. Завданням дитини є сприйняти їх на слух та скласти у слово.
Наприклад: м, а, к – мак; с, о, в,а – сова; к, л, е, н – клен.

“Закінчи слово”.
Дорослий промовляє перший склад певного слова. Завданням дитини є назвати склад(и), який закінчить слово: ри – ба(нок, нва, балка), мар – ка(шрут, та, кер), гри – би(горій, вня, бар).

“Вгадай що це”.
Дорослий називає ряд слів, які описують предмет чи істоту з визначеної групи.
Наприклад: малий, зручний, шкільний, необхідний, наповнений ручками та олівцями – ...(пенал). Завдання дитини полягає в тому, щоб відгадати про що йдеться мова.

“Доповни ряд”:
са, са, са – у діда сиві ... вуса;
ка, ка, ка – дорога ой яка ... далека;

Закономірним є бажання дитини поділитись своїми враженнями про побачене під час прогулянки, про прочитану їй книжку, про переглянутий мультфільм, про власні переживання й т.п.. Не слід перебивати її – нехай практикується в умінні будувати речення та підбирати необхідні слова.
Діти, з якими батьки багато і вдумливо говорять, розвиваються швидше і мають правильне мовлення.
Також раджу використовувати цікаву логопедичну літературу (артикуляційна гімнастика), розвивати дрібну моторику, координацію рухів, (пальчикові ігри), розумні комп’ютерні ігри. Не забувайте, що дитина тільки починає вчитися правильно розмовляти, і ваше завдання – допомогти їй. Дитина повинна чути навколо себе правильну літературну мову дорослих. Відзначайте всі досягнення дитини - їй буде дуже необхідна ваша підтримка.
Пам’ятайте, що своєчасна організована логопедична допомога стане запорукою успіху вашої дитини в навчанні та спілкуванні.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: