Вітаю Вас Гість!
Субота, 21.12.2024, 15:00
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
[ Нові повідомленняУчасникиПравила форумуПошукRSS ]

Статистика

Форма входу

  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Методичний порадник вихователю ГПД
АдміністраторДата: Неділя, 17.02.2013, 21:06 | Сообщение # 1
kolosvita

Група: Адміністратори
Повідомолень: 147
Нагороди: 1
Статус: Offline
скачати:


Методичний порадник вихователю ГПД -2.doc
Методичний порадник вихователю ГПД-1.doc
 
Кобилецька_ВСДата: Середа, 09.10.2013, 16:52 | Сообщение # 2
Кобилецька Віра Славівна

Група: ІМЦ
Повідомолень: 44
Нагороди: 0
Статус: Offline
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів України
від 5 жовтня 2009 р. № 1121
ПОЛОЖЕННЯ
про групу продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу

1. Це Положення встановлює порядок утворення, комплектування та організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу незалежно від типу і форми власності (далі - група продовженого дня).
2. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад керується Конституцією і законами України, статутом загальноосвітнього навчального закладу, наказами МОН та цим Положенням.
3. Група продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності функціонує за рахунок коштів відповідних бюджетів, а приватної форми власності - за рахунок коштів засновника (власника) та інших джерел, не заборонених законодавством.
4. Під час організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня загальноосвітній навчальний заклад державної та комунальної форми власності може надавати платні освітні послуги на договірній основі згідно з переліком платних послуг, які можуть надаватися державними навчальними закладами, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 1997 р. № 38 (Офіційний вісник України, 1997 р., число 4, с. 30).
5. Основними завданнями групи продовженого дня є:
• організація самостійної роботи учнів із закріплення та поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках;
• створення сприятливих умов для формування учнівського колективу та надання кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань;
• організація індивідуальної, групової та колективної роботи учнів;
• організація дозвілля учнів;
• формування в учнів ціннісних орієнтацій;
• здійснення заходів, спрямованих на збереження та зміцнення здоров'я учнів, на їх психічний та фізичний розвиток, набуття навичок здорового способу життя;
• виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці;
• надання допомоги батькам або особам, які їх замінюють, у вихованні учнів.
6. Учасниками навчально-виховного процесу групи продовженого дня є керівник загальноосвітнього навчального закладу, учні, вихователь та інші педагогічні працівники, батьки або особи, які їх замінюють, психолог, бібліотекар, медичний працівник закладу, а також вчителі, керівники гуртків, спеціалісти позашкільних установ і організацій, які мають педагогічну освіту.
Права і обов'язки учасників навчально-виховного процесу групи продовженого дня визначаються Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", статутом загальноосвітнього навчального закладу, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами МОН та цим Положенням.
7. Рішення про утворення групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу державної та комунальної форми власності приймає його керівник за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, а приватної форми власності - за погодженням із засновником (власником).
8. Група продовженого дня утворюється за наявності:
• необхідної навчально-матеріальної бази;
• умов для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу;
• умов для організації харчування відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу.
9. Наповнюваність групи продовженого дня здійснюється згідно з наказами МОН.
10. Рішення про зменшення чисельності учнів групи продовженого дня приймає керівник загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та органом місцевого самоврядування.
11.Відносини між загальноосвітнім навчальним закладом і батьками або особами, які їх замінюють, з питань організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня регулюються цим Положенням.
12. Зарахування учнів до групи продовженого дня та їх відрахування здійснюються згідно з наказом керівника загальноосвітнього навчального закладу на підставі відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють.
Заяви про зарахування учнів до групи продовженого дня приймаються на початку кожного навчального року, як правило, до 5 вересня.
13. Група продовженого дня може комплектуватися з учнів одного класу, кількох класів (зокрема, перших або других, або третіх), кількох різних класів, але не більш як чотирьох вікових груп.
Режим роботи групи продовженого дня розробляється відповідно до Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, ухвалюється педагогічною радою і затверджується керівником загальноосвітнього навчального закладу.
14. Режим роботи групи продовженого дня повинен передбачати:
1) організацію:
• прогулянки тривалістю не менш як одна година 30 хвилин (для учнів перших - четвертих класів);
• харчування тривалістю не менш як 30 хвилин;
• суспільно-корисної праці;
• денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, тривалістю не менш як одна година 30 хвилин;
2) виконання домашніх завдань для учнів другого класу тривалістю 45 хвилин, третього класу - одна година 10 хвилин, четвертого класу - одна година 30 хвилин, п'ятого - шостого класів - дві години 30 хвилин, для учнів сьомого класу - три години;
3) проведення:
• спортивно-оздоровчих занять для учнів першого класу тривалістю не менш як 35 хвилин, другого - четвертого класів - 40 хвилин, для учнів п'ятого - сьомого класів - 45 хвилин;
• занять у гуртках, секціях, екскурсій.
15. Тривалість перебування учнів у групі продовженого дня становить шість годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.
16. Для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів першого класу, адміністрація загальноосвітнього навчального закладу облаштовує відповідне приміщення з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та норм.
17. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня.
18. План роботи вихователя групи продовженого дня погоджується із заступником керівника загальноосвітнього навчального закладу і затверджується керівником такого закладу.
19. Планування навчально-виховного процесу групи продовженого дня, подання статистичних звітів здійснюються відповідно до наказів МОН.
20. Оплата праці вихователя та інших педагогічних працівників групи продовженого дня проводиться відповідно до законодавства.
21. Для організації навчально-виховного процесу групи продовженого дня на належному рівні керівник загальноосвітнього навчального закладу:
• створює умови для охорони життя і здоров'я учнів, організації їх харчування і відпочинку;
• несе відповідальність та здійснює контроль за харчуванням учнів групи продовженого дня, додержанням санітарно-гігієнічних і санітарно-протиепідемічних правил та норм, медичним обслуговуванням, організацією навчально-виховного процесу групи продовженого дня;
• затверджує режим роботи групи продовженого дня, план роботи вихователя, графік харчування учнів.
22. Норми та порядок організації харчування учнів групи продовженого дня встановлюються відповідно до норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. № 1591 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 47, ст. 3107), та наказів МОН.
23. Медичне обслуговування учнів групи продовженого дня здійснюється медичним працівником загальноосвітнього навчального закладу та закладу охорони здоров'я в установленому порядку.
24. Контроль за охороною здоров'я учнів групи продовженого дня здійснюють органи охорони здоров'я.
 
Кобилецька_ВСДата: Вівторок, 25.11.2014, 10:28 | Сообщение # 3
Кобилецька Віра Славівна

Група: ІМЦ
Повідомолень: 44
Нагороди: 0
Статус: Offline
МЕТОДИЧНІРЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації діяльності вихователя в умовах групи продовженого
дня Групи продовженого дня за своєю ідеєю - дуже цінна формавиховання. Саме тут створюються сприятливі умови для того постійного духовного
спілкування вихователя і дітей, без якого немислиме виховання емоційної
культури", - говорив В.О. Сухомлинський. Діяльність груп продовженого дня
відкриває широкі можливості для надання кваліфікованої допомоги учням у виконанні
навчальних завдань, усуненні прогалин у знаннях, створює сприятливі умови для
задоволення різноманітних інтересів учнів, організації дозвілля вихованців,
проведення позакласних заходів.Групи продовженого дня можуть комплектуватися з учнів одногокласу, двох, кількох. Зарахування дітей до групи продовженого дня проводиться
за наказом директора загальноосвітнього навчального закладу на підставі заяв
батьків або осіб, які їх замінюють. Наповнюваність такої групи не повинна
перевищувати 30 осіб. Заяви на зарахування дітей до школи приймаються, як
правило, до 5 вересня поточного навчального року.Режим дня в групах продовженого дня розробляється увідповідності до "Державних санітарних правил і норм утримання,
устаткування загально-освітніх навчальних закладів та організації
навчально-виховного процесу", розглядається радою навчального закладу і
затверджується наказом директора.Вихователь групи продовженого дня складає план роботи напівріччя (в його основі - щоденний план роботи із зазначенням виховної мети
кожного заходу), відповідає за стан і організацію навчально-виховного процесу в
закріпленій групі, забезпечує охорону життя та здоров'я дітей, веде журнал
групи продовженого дня встановленої форми, де відмічаються відсутні, робляться
записи про проведені заняття.Режим роботи вихователів встановлюється директоромзагальноосвітнього навчального закладу відповідно до режиму роботи
загальноосвітньої школи. Як правило, режим роботи групи продовженого дня
повинен включати такі елементи, як:спортивна година; прогулянка; самопідготовка (у першому класі - заняття розвивальногохарактеру); виховна година; заняття за інтересами; ігри на свіжому повітрі.Загальна тривалість повного режиму роботи групи продовженогодня складає шість годин, а тривалість кожної частини залежить від віку дітей.
Рухова активність молодших школярів повинна займати близько половини всієї
тривалості продовженого дня. Їй присвячується спортивна година, прогулянки (у
першому класі їх повинно бути дві, тривалістю не менше 1,5-2 години),
фізкультхвилинки й паузи під час проведення самопідготовки, ігри на свіжому
повітрі.Спортивна година суттєво повинна відрізнятися від занять зоснов здоров'я і фізичної культури, які строго регламентуються та на яких учні
оволодівають програмовим матеріалом. Мета такої години - активний відпочинок
дітей. Вона заповнюється іграми, в яких учні можуть проявити ініціативу,
самостійність, дисциплінованість.Прогулянка - одна із форм активного відпочинку дітей. Напрогулянках можуть вирішуватись як пізнавальні, так і виховні завдання.
Найпоширенішою формою організації прогулянок є екскурсії. Тематика екскурсій
може бути найрізноманітнішою. Здебільшого вона залежить від місцевих
особливостей, сезонного характеру. Наприклад:* Знай минуле рідного краю (екскурсія до краєзнавчогомузею);* Бринить струною гілочка весни (екскурсія в природу);* Ніхто не забутий, ніщо не забуте (екскурсія до пам'ятниказахисникам Вітчизни) тощо.Організовуючи заняття самопідготовки, слід враховувати, щовідповідно до Листа Міністерства освіти і науки України "Про обсяг і
характер домашніх завдань для учнів початкової школи" за №1/9-468 від
28.12.2001 року домашні завдання учням першого класу не задаються. Тому заняття
самопідготовки в першому класі замінюються заняттями розвивального характеру,
плануючи які вихователі повинні забезпечити дидактичними іграми, кросвордами
ребусами, цікавими завданнями, що сприяють розвитку пізнавальних здібностей
першокласників. Також необхідно враховувати дані досліджень гігієністів та
фізіологів, які свідчать про те, що перший максимальний рівень фізіологічних
показників працездатності припадає на ранкові години (з 8.00 до 11.00). До
14.00 відзначається зниження працездатності. Вдруге протягом дня працездатність
підвищується з 15.00 до 17.00, після чого відбувається інтенсивний спад,
гальмування в нервових клітинах головного мозку. Знаючи це, варто спланувати в
цей час заняття самопідготовки для учнів 2-4 класів, які вимагають від дітей
зосередженості, самостійності, відповідальності.Слід дотримуватися норм, відведених на виконання домашніхзавдань. Учням другого класу на виконання домашніх завдань відводиться 45 хв,
третього - 1 год 10 хв, четвертого - 1 год 30 хв. Вихователь під час
самопідготовки є організатором і керівником самостійної навчальної діяльності
учнів.Разом з тим він зобов'язаний з глибоким знанням справи таспецифічних особливостей цього виду навчальної праці надавати конкретну
індивідуальну допомогу тим школярам, які її потребують. Вихователеві слід
пам'ятати, що вона повинна бути завжди своєчасною, оскільки занадто рання
допомога демобілізує учня, розслабляє його волю, а запізніла призводить до
зайвої витрати часу, зменшує інтерес до виконання роботи. Форми індивідуальної
допомоги можуть бути найрізноманітнішими. Це - запропоновані учням пам'ятки,
алгоритми, схеми-опори, вказівки, підказки тощо. Головне: така допомога повинна
підводити школярів до розуміння програмового матеріалу, розширювати можливості
виявлення самостійності міркувань, творчої ініціативи, активності.Для учнів, яким потрібна допомога під час роботи,вихователем можуть бути створені групи консультантів з двох-трьох учнів, які
добре знають даний матеріал. При цьому роль вихователя повинна залишатися
організуючою і спрямовуючою.Наявність словників і довідників на партах під чассамопідготовки привчає учнів до самостійного їх використання. Така організація
самопідготовки сприяє формуванню в молодших школярів навичок самостійності.Результативність самопідготовки значною мірою залежить відуміння молодших школярів аналізувати хід і результати своєї роботи.
Самоконтроль передбачає критичне ставлення до своєї праці, усвідомлення й
виправлення помилок, виховує почуття обов'язку, відповідальності, сприяє
вдосконаленню навичок розумової діяльності. Вихователь повинен поступово знайомити
учнів з різними прийомами самоконтролю виконаної роботи:* зістав написане з текстом;* зістав написане з вивченим правилом;* перевір написання за словником;* перевір хід своїх міркувань за пам'яткою, алгоритмом,схемою тощо.Виконання письмових домашніх робіт обов'язково перевіряєтьсявихователем, але здійснюється словесне оцінювання виконаної учнем роботи.
Найважливіша роль відводиться змістовому аспекту оцінювання. Вихователь
зобов'язаний лаконічно, але достатньо зрозуміло проаналізувати труднощі,
зорієнтувати школяра на поліпшення результату. Водночас словесна оцінка має
бути об'єктивною щодо кожного учня, враховувати його можливості й зусилля,
вкладені в досягнутий результат.Важливим елементом режиму групи продовженого дня є проведеннязанять за інтересами. Організація таких занять передбачає роботу учнів (за
вибором) у ізостудії, гуртку "Умілі руки", танцювальному чи хоровому
колективах, ляльковому театрі тощо.[img]file:///C:\DOCUME~1\9335~1\LOCALS~1\Temp\msohtml1\01\clip_image001.gif[/img]Тематику виховних годинслід планувати в найрізноманітніших формах, що передбачають активну участь
самих учнів (вікторини, брейн-ринги, конкурси, фестивалі, зустрічі з цікавими
людьми, інтерв'ю). Діти повинні активно брати участь не тільки в самому заході,
але й в його підготовці. Ефективним є проведення інтегрованих виховних заходів
(свято-прогулянка, вікторина-прогулянка, конкурс-прогулянка тощо). Доцільно
організована діяльність молодших школярів у групі продовженого дня сприятиме
гармонійному поєднанню навчання й виховання, організації позанавчальної
діяльності та дозвілля відповідно до інтересів і побажань кожної дитини.   Активнажиттєва позиція – свідома,цілеспрямована діяльність людини, орієнтована на формування позитивних
особистих якостей та збереження навколишнього середовища.Здоров’я – це динамічний стан повного фізичного,духовного та соціального благополуччя, а не відсутність хвороб та фізичних вад.Здоров’язбережувальнакомпетентність – здатність учня застосовувати в умовахконкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо
ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей.Здоровий спосіб життя – це1) усвідомлене, активне ставлення до власного здоров’я,акумулювання певних позитивних, або нейтралізація негативних факторів,
зовнішніх і внутрішніх;2)спосіб життєдіяльності людини, метою якого є формування, збереження і зміцнення
здоров’я. До його основних складових належить: рівень культури суспільства й
особи; місце здоров’я серед потреб людини; мотивації збереження і зміцнення
здоров’я; установка на довге здорове життя; навчання засобам збереження і
зміцнення здоров’я.Здоров’язбережувальнітехнології – сприятливі умови навчання дитини в школі (відсутність стресових ситуацій,адекватність вимог, методик навчання та виховання); оптимальна організаціянавчального процесу (відповідно довікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм);повноцінний та раціонально організований руховий режим.Компетентність – знання, уміння, навички та досвід, щоформують професійні властивості фахівця для якісного виконання ним професійних
функцій.Професійна компетентністьвчителя – це сукупність його особистісних якостей,загальної культури та кваліфікаційних знань, умінь, методичної майстерності,
гармонійна інтеграція яких в педагогічній діяльності дає оптимальний результат.Режим дня – ( з фр. régime  та лат. regimen )— це спрямовано організований розпорядок денноїдіяльності.
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: