Вітаю Вас Гість!
Субота, 21.12.2024, 15:51
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS
[ Нові повідомленняУчасникиПравила форумуПошукRSS ]

Статистика

Форма входу

  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Інновації
Кобилецька_ВСДата: Субота, 16.02.2013, 18:05 | Сообщение # 1
Кобилецька Віра Славівна

Група: ІМЦ
Повідомолень: 44
Нагороди: 0
Статус: Offline
Інтервізійні групи практичних психологів та соціальних педагогів.

Інформаційно-методичний кабінет з метою вдосконалення методичної та професійної допомоги практичним психологам та соціальним педагогам запровадив у практику своєї діяльності інноваційну форму роботи - інтервізійні групи.

Діяльність інтервізійних груп спрямована на вирішення конкретної проблеми з практики консультативної роботи психолога шляхом консультації, обміну думками з колегами- психологами, обумовлення пріорітетних напрямків подальшої роботи з дітьми,педагогами, батьками.

У роботі груп інтервізій допускаються різні форми взаємодії: довготривалі, багаторазові сесії, разові консультації. Супровід професійної діяльності в інтервізійній групі здійснюється через модерування. Модерування – діяльність, спрямована на розкриття потенційних можливостей спеціаліста та його здібностей. Модерування дає змогу організувати процес вільної комунікації, обміну думками та судженнями та підводить до прийняття професійно грамотного рішення за рахунок реалізації внутрішніх можливостей.

Ведучий-модератор не вносить до групи нічого нового, а допомагає потенційне перетворення на актуальне. Функція модератора – допомогти учасникам групи розкритися , виявити приховані можливості та нереалізовані вміння.

Етапи роботи інтервізійних груп

1. Представлення проблеми. Письмове фіксування групою опорних моментів даної проблеми.

2. Полілог (обмін думками); ставлення конкретних запитань, спрямованих на розуміння проблеми.

3.Самостійний аналіз проблеми. Запис думок, міркувань, висновків з даної проблеми.

4. Обговорення проблеми учасниками групи, професійне визначення її сутності, змісту, причин, факторів, що її зумовлюють.

5.Типологія проблеми (особистісна, ситуативна, пов” язана з певним напрямком роботи тощо).

6. Висловлення пропозицій , можливих варіантів вирішення проблеми, обгрунтування шляхів, методів і форм їх реалізації.

7. Вибір оптимальних варіантів вирішення проблеми.

8. Визначення можливих перспектив роботи за проблемою, яка розглядалася.

ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ У ДІЯЛЬНІСТЬ ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ МІСТА КОЛОМИЇ

Актуальність психологічного супроводу навчально – виховного процесу зумовлена новими соціальними вимогами, відповідними стратегічними змінами розвитку освіти України та загальносвітовими тенденціями.

2011 рік ювілейний не тільки для молодої Української держави, але й для психологічної служби в системі освіти, адже нам теж виповнилося 20 років. За цей час ми пережили чимало випробувань, долучилися до процесу становлення і розвитку психологічної науки і практики. Звичайно, є й перші досягнення на шляху до професійного успіху і психологічної служби в цілому, і перемоги окремих фахівців.

Нижник Галина Михайлівна - практичний психолог Коломийського дошкільного навчального закладу №2 «Дударик»працює над проблемою "Психолого-педагогічні аспекти роботи практичного психолога з обдарованими дітьми старшого дошкільного віку, стимулювання розвитку індивідуальних та творчих здібностей". Новизна досвіду практичного психолога Галини Михайлівни у створенні програм, які супроводжують розвиток дошкільника на різних вікових етапах, у різних сферах життєдіяльності, у використанні методів і технологій арт-терапії, казкотерапії, ігрової терапії. На теренах дошкілля це одні із перших корекційно-розвивальних програм психологічного супроводу пізнавального, креативного, соціального та емоційного розвитку дошкільника. Галина Михайлівна має в своєму арсеналі:

§ І місце в обласному конкурсі авторських корекційно – розвивальних програм (2007 р.).

§ І місце в обласному конкурсі професійної майстерності «Практичний психолог ДНЗ – 2010».

§ Двічі визнана переможцем всеукраїнського конкурсу «Громадське визнання» в галузі психології в номінації «Методична робота» (2008 р.), в номінації «Прикладна психологія» (2011 р.). Конкурс проводять газета «Психолог», Український НМЦ практичної психології і соціальної роботи, Інститут психології ім. Г.Костюка АПН України.

§ 2010 р. - нагороджена Почесною грамотою Кабінету міністрів України.

Сучасні тенденції розвитку освіти в Україні потребують фахівців – новаторів, здатних вносити у власну діяльність прогресивні ідеї, запроваджувати нововведення, творчо трансформувати існуючі технології і методи.

В роботі психологічної служби м. Коломиї простежується тенденція до інноваційної діяльності. Особливо це помітно в розробці авторських матеріалів, корекційно – розвивальних програм, які використовують у своїй роботі не лише окремі працівники, але й фахівці міста, району, області.

У 2011 р. вийшов друком всеукраїнський фаховий журнал «Психолог дошкілля», матеріали якого присвячені досвіду роботи психологів ДНЗ м. Коломиї. Відбувся круглий стіл за участю заступника головного редактора всеукраїнського журналу «Психолог», керівника проекту «Психолог дошкілля» Гончаренко Т.Г. та психологічної служби міста. Всім дописувачам вручили авторські екземпляри, грамоти за актуальність наданих матеріалів та плідну співпрацю з журналом. Загалом, у всеукраїнських фахових виданнях опубліковано 27 авторських матеріалів практичних психологів міста (25 – ДНЗ).

Працівники психологічної служби міста зацікавлені в професійному зростанні, більшість з них отримали сертифікати з різноманітних напрямків психотерапії: арт-терапії, гештальттерапії, системної сімейної терапії, пісочної терапії, казкотерапії, ігрової терапії та ін. Використовуючи психотерапевтичні технології в своїй роботі практичні психологи і соціальні педагоги теж здійснюють інноваційну діяльність.


Відредаговано Кобилецька_ВС - Субота, 16.02.2013, 18:11
 
Кобилецька_ВСДата: Субота, 16.02.2013, 18:11 | Сообщение # 2
Кобилецька Віра Славівна

Група: ІМЦ
Повідомолень: 44
Нагороди: 0
Статус: Offline
Авторські корекційно-розвивальні програми, затверджені до використання науково-методичною радою Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти:

1. Корекційно-розвивальна програма“Хочу” + “Можу” + “Треба” = “Правильний вибір професії” – Н. Дем’янчук, практичний психолог Богородчанської ЗОШ І–ІІІ ст. № 1 Богородчанської районної ради (Протокол № 4 від 6 листопада 2007 р.) /predmety/ocppsr/media/files/Hochu_Mozhu_budu.doc

2. Авторська програма тематичних розвивальних занять “Розвиток творчих здібностей” – Л. Демчук, практичний психолог Кричківської ЗОШ І–ІІІ ст. Богородчанської районної ради (Протокол № 4від 6 листопада 2007 р.) /predmety/ocppsr/media/files/Rozvytok_tvorchyh_zdibnostej.doc

3. Авторська корекційно-розвивальна програма «Пізнавальні витинанки». – М. Мокрицька, практичний психолог Калуського ДНЗ «Чебурашка»(Протокол № 1 від 15.03.2011) /predmety/ocppsr/media/files/Piznavalni%20vytynanky.doc

4. Корекційно-розвивальна програма «Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку» – Г. Нижник, практичний психолог ДНЗ № 2 "Дударик" Коломийської міської ради (Протокол № 3 від 25.06.2011). /predmety/ocppsr/media/files/Profilaktyka_zdorovja.doc

5. Корекційно-розвивальна програма для дітей молодшого дошкільного віку «Світ дитинства» – Г. Нижник, практичний психолог ДНЗ № 2 Коломийської міської ради (Протокол № 3 від 25.06.2011) /predmety/ocppsr/media/files/Svit_dytynstva_2.doc

6. Корекційно – розвивальна програма «Психолого – педагогічні аспекти розвивально - корекційної роботи з обдарованими дітьми старшого дошкільного віку» - Г. Нижник, практичний психолог ДНЗ № 2 "Дударик" Коломийської міської ради (Протокол № 4 від 20.12.2011) /predmety/ocppsr/media/files/Obdarovanist.doc

Авторська корекційно – розвивальна програма «Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку»
Автор: Нижник Галина Михайлівна, практичний психолог Коломийського дошкільного навчального закладу №2 «Дударик»

Корекційно – розвивальна програма «Психолого – педагогічні аспекти розвивально - корекційної роботи з обдарованими дітьми старшого дошкільного віку». Автор: Нижник Галина Михайлівна, практичний психолог Коломийського дошкільного навчального закладу №2 «Дударик"

Корекційно – розвивальна програма для дітей молодшого дошкільного віку «Світ дитинства» Автор: Нижник Галина Михайлівна, практичний психолог дошкільного Коломийського навчального закладу №2 «Дударик»

скачати "Психолого – педагогічні аспекти розвивально - корекційної роботи.doc"
скачати "Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку.doc"
 
Кобилецька_ВСДата: Субота, 16.02.2013, 18:12 | Сообщение # 3
Кобилецька Віра Славівна

Група: ІМЦ
Повідомолень: 44
Нагороди: 0
Статус: Offline
Власні методичні розробки

скачати
 
Кобилецька_ВСДата: Субота, 16.02.2013, 18:13 | Сообщение # 4
Кобилецька Віра Славівна

Група: ІМЦ
Повідомолень: 44
Нагороди: 0
Статус: Offline
Передовий педагогічний досвід

Тема досвіду: «Формування адекватної самооцінки підлітків засобами танцювальної терапії»
Автор: Л. Баланюк, практичний психолог Косівської гімназії-інтернату
Схвалено науково-методичною радою ОІППО 6 листопада 2007 р.

Тема досвіду: Гармонізація зовнішніх і внутрішніх регуляторів рольової поведінки дитини засобами практичної психології
У. Миронів, практичний психолог Городенківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 1Схвалено науково-методичною радою ОІППО 30.12.2009 р.

Тема досвіду: Акмеологічний підхід до збереження професійного здоров’я педагогів у роботі практичного психологаМ. Семенів, практичний психолог Черніївської ЗОШ І-ІІІ ст. Тисменицької районної радиСхвалено науково-методичною радою ОІППО 30.12.2010 р.

Тема досвіду: «Комплекс авторських програм практичного психолога як засіб вирішення проблем особистісного розвитку дітей дошкільного віку».
Г. Нижник, практичний психолог ДНЗ №2 «Дударик» Коломийської міської радиСхвалено науково-методичною радою ОІППО 23.11.2012 р.( протокол № 3).
 
  • Сторінка 1 з 1
  • 1
Пошук: