19 квітня 2019р. відбувся навчальний тренінг для вчителів фізики «Мотивація
навчальної діяльності учнів на уроках фізики» на базі Коломийського ліцею
№9. Аналізуючи статистичні дані щодо кількості поданих заяв вступників у
2018 році на окремі спеціальності, бачимо, що природничо-технічні
спеціальності, випускники яких можуть створювати ВВП країни, не
користуються попитом у нашої молоді, і це є серйозним викликом для нашої
держави. Однією з основних проблем для освітніх закладів залишається
вартість і доступність обладнання, необхідного для проведення реальних
дослідів, що значною мірою впливає на якість освітнього процесу. Проте
останнім часом з’являється все більше платформ, де можна провести досліди
онлайн.
Під час навчання вчителі ознайомилися з платформою Phet Interactive
Simulations (розробник University of Colorado, веб-адреса сайту
http://phet.colorado.edu). Кожен учасник тренінгу на практичній частині
зустрічі освоїв Phet-симуляції та переконався в їх ефективності для
концептуального розуміння понять, явищ і процесів учнями. Важливою
перевагою Phet Interactive Simulations є доступність даного додатку як для
iOS, так і для Android-пристроїв, що дає змогу вчителю та учням працювати
за допомогою мобільних телефонів. Симуляції мають унікальні особливості,
які не доступні більшості засобів навчання: інтерактивні елементи,
анімацію, динамічний зворотний зв'язок.
Для додаткової мотивації освітньої діяльності учнів доцільно застосовувати
технології STEM орієнтованої освіти, тобто навчання через власні
дослідження. З цією метою на захід був запрошений Масловський Олексій
Олексійович – керівник гуртка основ робототехніки м. Коломиї. Олексій
Олексійович ознайомив педагогів з роботою гуртка та продемонстрував елемент
розумного дому на сонячній батареї, який працює на основі мікроконтролера
Arduino. На платі Arduino є аналогові і цифрові порти, до яких можна
підключати DIY-компоненти: лампочки, датчики, мотори, чайники, роутери,
магнітні дверні замки і т.д. Таким чином, можна створити нескінченну
кількість унікальних гаджетів, зроблених своїми руками.
Масловський О.О. запропонував вчителям розробку на тему: «Напівпровідникові
прилади. Вивчення принципу роботи фоторезистора і терморезистора». На
практичній частині зустрічі вчителі мали змогу самостійно скласти
автоматичний вимикач світла.
Особливістю зазначеної технології є формування уміння учнів використовувати
набуті знання не тільки у галузі фізики, а й у інших споріднених предметах,
що є необхідним фактором для формування важливих життєвих компетентностей.