Адміністратор | Дата: Субота, 18.08.2012, 15:31 | Сообщение # 1 |
kolosvita
Група: Адміністратори
Повідомолень: 147
Нагороди: 1
Статус: Offline
| Відомості про перші захоронки в Коломиї (так називались тоді дитячі садки) для дітей з бідних сімей переносять нас у 1890-1900 роки.
23 грудня 1896 року на честь 50-річчя панування Цісаря і Короля Франца Йосифа в Коломиї ухвалою християнської міської ради був заснований фонд захоронки для дітей з бідних сімей і вищого навчально-виховного закладу для дівчат.
7 грудня 1898 року фонду присвоєно ім’я Франца Йосифа з дозволу його Цісарської і Королівської Апостольської Величності. Цей документ був підписаний заступником нотаріуса в Коломиї Гвідо Погоновським. Фонд мав на меті створення і утримання захоронки для бідних дітей і вищого навчально-виховного закладу для дівчат. Тому можна припускати, що перші дитячі садки в Коломиї зародились у 1896-1900 роках.
Більш організованим дошкільне виховання в Коломиї стає у 40-50-х роках.
1 квітня 1944р. був створений міський відділ народної освіти. З наказу міської управи в м. Коломиї в порозумінні з військовим комендантом були призначені завідувач міського відділу народної освіти т. Рузанов Олександр Максимович та інспектор дитячих садків і дитячих ясел т. Матесяк Ірина.
1 червня 1944 р. було відкрито 3 дитячі садки та 1 дитячі ясла. (дитячий садок № 1 - колишнє приміщення міської служби субсидій по вул. Грушевського; санаторний дитячий садок № 2 - приміщення туристичного агенства по вул. Петлюри; дитсадок № 3 – колишнє приміщення централізованої бухгалтерії працівників освіти на бульварі Л. Українки; дитячі ясла № 4 – приміщення на бульварі Л. Українки). Це були дитячі садки та ясла розраховані на 1-2 групи, в яких виховувалось від 20 до 40 дітей. Пізніше, після війни у 50-70 роки були відкриті дошкільні заклади №№ 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 18.
З 1968 по 1992 рік значно розширилась мережа дошкільних закладів у місті. Було відкрито 10 дитячих садків №№ 15, 16, 17, 1, 3, 14, 7, 19, 20, 21.
З 1987 по 1995 роки в Коломиї функціонував 21 дошкільний заклад.
З 1996 по 2002 у зв’язку з економічною скрутою в місті, як і в Україні, почалось закриття дошкільних закладів. За цей період було закрито 10 дошкільних закладів: з них 7 - відділу освіти та 3 - відомчі.
Ось сумна статистика тих років:
1996 р.
Закрито 2 дошкільні заклади відділу освіти: д/з № 8 „Дзвіночок” - вул. Франка та д/з № 15 „Золота рибка” по вул. Гнатюка (рішення виконкому міської ради № 32 від 27.02.1996р. та № 273 від 19.11.1996р.).
1997 р.
Закрито 2 дошкільні заклади, з них: д/з № 12 „Троянда” відділу освіти по вул. Чайковського (рішення виконкому міської ради № 172 від 15.07.1997р.) та д/з № 10 „Щасливе дитинство” - ткацької фабрики по вул. Січових стрільців).
1998 р.
Закрито 3 дошкільні заклади (2 дошкільні заклади військових частин № 6 „Калинка” по вул. Чехова і № 13 „Дружний” по вул. Палія) та 1 д/з відділу освіти ( № 4 „Зірочка” по вул. Петлюри; рішення виконкому міської ради № 24 від 18.08.1998р.). Закрито 1 дошкільний заклад відділу освіти №1 „Ягідка” по вул. Петровського ( рішення сесії міської ради № 10 від 21.01.1999р.).
2002р.
Ліквідовано 2 дошкільні заклади відділу освіти: №5 „Барвінок” по вул. Карпатській та № 11 „Сонечко” по вул. Січових стрільців (рішення сесії міської ради № 33 від 26.06.2002р., № 34 від 26.06.2002р.). На базі цих дошкільних закладів створено навчально-виховні комплекси „Школа-дошкільний заклад” (№№ 7, № 10).
Починаючи з 2003 року становище дошкільної освіти в місті стабілізувалось. Сесією міської ради в жовтні 2002 року затверджена програма розвитку дошкільної освіти на 2002-2006 роки, одним із пунктів якої є збереження та оптимізація мережі дошкільних навчальних закладів.
Зусилля інспекторсько-методичної служби (інспектор дошкільного виховання Пилипчук В. І., методист дошкільного виховання Отрощенко М.В.) були спрямовані на модернізацію дошкільної освіти в місті, оновлення змісту, форм і методів виховання відповідно до вікових особливостей дітей дошкільного віку.
Сьогодні ( 01. 09. 2006 рік) у місті працює 9 дошкільних навчальних закладів, 2 навчально-виховні комплекси І ступеня „Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчально-виховний заклад І ст.” № 3 „Берізка” та № 20 „Світлячок”, 1 навчально-виховний комплекс І-ІІ ступенів № 10 „Школа-дошкільний навчальний заклад” та 1 навчально-виховний комплекс І-ІІІ ступенів № 7 „Школа-дошкільний навчальний заклад”, в яких виховується 1890 хлопчиків і дівчаток, що складає 65% від загальної кількості дітей віком від 1,5 до 6 років.
З метою задоволення потреб і запитів батьків у дошкільному закладі № 2 „Дударик” працюють 2 групи з 24-годинним (цілодобовим) перебуванням дітей.
У зв’язку із загальною тенденцією погіршення стану здоров’я населення зростає число дітей, які мають відхилення у фізичному та психічному розвитку і потребують кваліфікованої допомоги та корекції. У дошкільних навчальних закладах ( 2, 3, 16, 19, 20, 21) діють логопедичні групи для дітей з вадами мовлення, 2 дефектологічні групи (ДНЗ № 2) для дошкільників із затримкою психічного розвитку та 5 санаторних груп (ДНЗ № 2) для малят із ранніми проявами туберкульозної інфекції.
Оптимізація мережі дошкільних навчальних закладів відбувається і за рахунок створення груп, в яких надаються додаткові освітні послуги (англійська мова, хореографія, вокал).
Спостерігаючи організацію роботи з дітьми в дошкільних закладах міста, можна стверджувати, що педагоги розуміють значущість своєї соціальної місії і прикладають максимум зусиль, щоб створити для малюків таке розвивальне предметно-ігрове середовище, яке забезпечує емоційний комфорт і домашній затишок, розвиває, виховує і навчає. Це - кімнати казок (ДНЗ №№ 2,16, 20), дитячої творчості (ДНЗ №№ 3,19), природи (ДНЗ №№ 3,16), світлиці народознавства (ДНЗ №№ 2,14,19), куточки усамітнення - у всіх дошкільних навчальних закладах.
Модернізація дошкільної освіти, успішна реалізація її змісту здійснюється завдяки впровадженню передових педагогічних технологій у навчально-виховний процес дошкільних навчальних закладів:
- педагогічні ідеї С. Русової, В. Сухомлинського (ДНЗ2,7,9,14,16,17,18,20);
- програму „Особистісно орієнтована дошкільна освіта” ВФ„Відродження” „Крок за кроком” ( НВК № 3, ДНЗ №№ 2, 16, );
- авторський стиль роботи М. Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлення дошкільнят» (ДНЗ №№ 2, 16, 17, 21);
- ТРВЗ (ДНЗ №№ 2, 9, 14, 16, 19);
- досвід роботи Л. Шульги „Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання” (ДНЗ №№ 2,3, 7, 16, 17, 19);
- досвід Т. Грицишин „Організація краєзнавчо-туристичної роботи в дошкільному закладі” (ДНЗ №№ 2, 17, 21);
- наукові ідеї О. Дяченко з розвитку творчої уяви та навчання дітей розповідання (ДНЗ № 14, 16, НВК № 3).
|
|
| |