Школа - це школа радості,
творчості, школа нових технологій,
школа формування життєвих компетенцій
Сучасна школа відіграє ключову роль у вихованні громадян, які
мають бути готові до життя у демократичному суспільстві і до
конструктивної взаємодії з іншими. Адже саме в школі кожен отримує
перший досвід спільного життя, який сприяє формуванню активної
громадянської позиції на засадах сталого розвитку.
28 грудня
2017 року в Івано-Франківському інституті післядипломної педагогічної
освіти вчителів відбулося засідання вченої ради, на якому директор
Коломийського навчально-виховного комплексу № 9
«Школа-природничо-математичний ліцей»Пасічна Ганна Миколаївна ділилась
досвідом роботи на тему: «Формування інноваційного освітнього середовища
у Коломийському навчально-виховному комплексі №9
«Школа-природничо-математичний ліцей» на засадах освіти для сталого
розвитку».
Демократична школа —це школа, де всі суб’єкти
шкільного життя слухають і поважають один одного, а всі важливі рішення
обговорюються і приймаються всіма сторонами, яких ці рішення
стосуються, де разом шукають шляхи виходу з проблематичних ситуацій, у
якій працюють відповідно до демократичних принципів.
Школа-ліцей
має пріоритетним напрямом діяльності освіту для сталого розвитку;
залучає всіх учасників освітнього процесу до активної діяльності,
спрямованої на сталий розвиток власного закладу; веде активну роботу з
формування в учнів, вчителів і батьків позитивної мотивації до сталого,
екологічно дружнього стилю повсякденного життя.
Досвід Ганни
Пасічної показує, що розвиток демократичних компетентностей у школі буде
максимально ефективним тоді, коли це стане завданням не лише окремих
предметів, а усіх сфер шкільного життя, коли увесь освітній процес буде
базуватися на цінностях прав людини, демократичній участі, рівності та
партнерстві. Адже як зміст та методи навчання, так і виховна робота,
участь у громадському житті та шкільному врядуванні впливають на
становлення нас як громадян. Такий досвід дає можливість вибирати,
трансформувати, продукувати, алгоритмізувати власні педагогічні ідеї, що
в кінцевому результаті сприяє підвищенню якості освіти.
Особистий
практичний досвід реальної демократії в школі - запорука виховання
свідомих громадян і поглиблення культури демократії у суспільстві в
цілому. Усіх учнів (100%) залучено до активної діяльності, спрямованої
на сталий розвиток. Учителі проходили навчання в м. Івано-Франківську
та отримали сертифікати про успішне навчання в рамках навчального
семінару «Методика викладання курсу за вибором «Уроки для сталого
розвитку».
Наш заклад постійно працює над питанням ефективного використання ресурсів.
Педагогічний колектив школи-ліцею пройшов адаптивний,
професійно-продуктивний рівень розвитку інноваційного середовища, у ході
яких забезпечено системи мотиваційної, технологічної, особистісної
організації процесу формування професійної компетентності педагогів до
змін, і перебуває нині на творчому рівні.
Безпечний і комфортний
клімат у школі-ліцеї на засадах сталого розвитку дає змогу побудувати
рівноправні й відповідальні стосунки, сприяти розвитку демократичних
компетентностей не лише учнів, але й учителів, батьків та представників
громади, а усвідомлення важливості своєї ролі в усіх шкільних процесах
дозволяє підвищити мотивацію та покращує ефективність навчання.