4
січня 2019 року на базі Коломийської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4
ім. Сергія Лисенка відбувся семінар-практикум для вчителів математики та фізики
на тему «Розвиток STEM-освіти у закладах загальної середньої освіти. Практичні
поради.»
В Україні концепція STEM почала впроваджуватися
кілька років тому. Драйвером в поширенні цього напрямку став розвиток
робототехніки та програмування, які поступово активізували увесь комплекс STEM (Science
(Наука), Technology (Технології), Engineering (Інженерія), Mathematics
(Математика)). Вчителі математики вище зазначеного освітнього закладу –
Вербіщук Оксана Тарасівна та Єрохіна Ольга Іванівна – ознайомили педагогів з:
- науково-теоретичними аспектами STEM-освіти (концептуальні
засади STEM-освіти, моделі STEM-освіти, дидактичні принципи і
підходи STEM навчання тощо);
- науково-методичним забезпеченням STEM-навчання
(навчальні програми, методичні матеріали/ресурси для вчителів, посібники,
зошити тощо);
- основами формування STEM-середовища,
яке виховує дослідників; ресурсами, інструментами, методичними прийомами тощо.
Зокрема,
вчителі ознайомилися з планом заходів відділу STEM-освіти ДНУ
«Інститут модернізації змісту освіти» на 2018/2019 н.р.
Учасники
семінару переглянули та проаналізували кілька зразків STEM-уроків, які
були представлені на Всеукраїнській конференції «Кращі STEM-уроки: як
викладати», що відбулася 11 грудня 2018 року. Також поділилася досвідом
впровадження елементів STEM-освіти на уроках фізики вчителька НВК №9 «Школа природничо-математичний
ліцей», Гургула Галина Ярославівна. Педагог представила відеоматеріали з уроку
на тему «Вологість повітря. Методи вимірювання вологості повітря» та розповіла
про реалізацію проекту «Школа енергії».
На
захід також був запрошений Пахомов Юрій Дмитрович – учасник команди BeeFree, яка зайняла 1 місце у ІІ Всеукраїнському хакатоні для
вчителів «STEM: гендерночутливий
підхід до навчання у школі». Власне вчителі вперше знайомлять школярів та
школярок зі світом STEM-дисциплін і здатні заохотити їх обирати інженерні та технічні
спеціальності у майбутньому. Команда BeeFree виграла 25000 гривень на реалізацію проекту «Серія
інтерактивних STEM-карток
з елементами доповненої реальності».
Картки дають змогу подивитись на проблему
вибору майбутньої сфери діяльності без гендерних упереджень та спробувати себе
у різноманітних професіях. Проект створено за підтримки Центру "Розвиток Корпоративної
Соціальної Відповідальності" спільно з Фондом Народонаселення ООН в
Україні – UNFPA Ukraine в рамках ініціативи «Дівчата STEM».
Об’єднавши
зусилля вчителів, ми знайдемо шляхи зацікавлення учнів у вивченні STEM-предметів та виборі STEM-професій. А сучасна українська освіта отримає інноваційні
рішення, які сприятимуть росту зацікавленості дітей, і зокрема дівчат, до
наукових спеціальностей, і використовуватимуться навіть поза межами освітнього процесу.